sobota 2. listopadu 2019

Voňavý vláčný perník



Jak se venku ochladí, hned mě láká nažhavit troubu a péct. Během podzimu bych nejraději pekla všechno se skořicí, nebo z dýně, ideálně s kombinací obojího. Když je venku sychravo, nic mi nezvedne náladu rychleji, než když se z trouby začne linout sladká, podzimní vůně.

Perník je zrovna voňavá bomba, takže  se na něj vrhněte a vyzkoušejte můj recept na podzimní chmury. Pro extra morousy doporučuji hrnek horké čokolády, nebo voňavý podzimní čaj.

Navíc je to super rychlovka :)




Ingredience:

400 g polohrubé mouky
300 g moučkového cukru
200 ml mléka
4 lžíce švestkových povidel, díky nim bude perník vláčný
2 vejce
2 lžíce kakaa
1 prášek do perníku
100 ml oleje
1/2 kypřícího prášku
1 lžička perníkového koření
podle chuti ořechy


Postup:

V míse si smícháme všechny suché ingredience - mouku, cukr, kakao, prášek do perníku, kypřící prášek a koření. Pak přidáme co zbylo - mléko, vejce, povidla a olej. Hezký všechno promícháme, aby jsem v těstě neměli hrudky.

Těsto rozdělíme do formy na muffiny, které plníme jenom do poloviny, těsto hodně nabude. Na vršek jsem ještě položila vlašský oříšek. Samozřejmě můžete perník upéct i normálně ve formě asi 30x30 cm, tu si vyložte pečícím papírem.

A šup do trouby předehřáté na 175 a pečeme asi 35 minut, než se z trouby začne linout krásná podzimní vůně.










Share:

1 komentář

  1. Ano, to je to co mi chybělo k nedělní pohodě :) Díky

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig