úterý 10. listopadu 2020

Svatomartinská kachna, lokše a zelí



Letošní rok mi utíká nějak super rychle. Nevím jestli je to tím, že ho trávím v podstatě naprosto celý doma. Já na home office letos najela už v lednu a to jsem ještě nevěděla co mě čeká. Já jsem asi v té menší skupince lidí, kteří si pobyt doma užívají a pořád mám na všechno, co bych chtěla dělat málo času. O to víc jsem se lekla, když jsem zjistila, že zbývají poslední 2 víkendy a pak začne advent! A já tu mám ještě tolik dýňových receptů na vyzkoušení! 
ALE, než přijdou Vánoce, ještě nás čeká sv. Martin. A i když jsme doma, můžeme si dny zpestřit třeba domácí hostinou ( navíc pak celý týden nebudete muset vařit, a to není k zahození).



Ingredience:

Kachna

kachnu a nebo třeba jen stehna
1 jablko
2 lžíce medu
2 lžíce vody
kmín
sůl


Lokše

1 kg brambor
300 g hladké mouky
sádlo na potírání
sůl




Postup:

Ideální je připravit si kachnu den dopředu. Pořádně ji nasolte zvenku i zevnitř a nechte ji v lednici odležet. Stejně tak si můžete den dopředu uvařit brambory i ve slupce na lokše.

Další den si ji vyndáme z lednice ideálně hodinu před pečením, aby získala pokojovou teplotu. Do kachny vložíme jablíčko a ještě kachnu posypeme kmínem. Dáme jí do zapékací mísy, přiklopíme a dáme péct na cca 5 hodin na 125°C. Po tu dobu se o ni nemusíme starat, ideálně vůbec pekáč neotírat.

V tomto čase se můžete vrhnout na lokše.
Uvařené a vystydlé brambory si nastrouhejte nahrubo na struhadle a přisypejte asi 200 g mouky (zbylá mouka je na podsypávání). Propracujte těsto, udělejte si váleček a odkrajujte z něj stejné kousky,které si na pomoučněném stole rozválíte na placky. Těsto se dost lepí, nebojte se podsypávat. Placky pečte na suché pánvi z obou stran, až se jim udělají hnědé puchýřky. Pak lokše pomašlujte sádlem a skládejte na sebe a přikryjte mísou, aby hezky zvláčněli.

Po 5 hodinách kachnu odklopíme, odebereme případně vypečený tuk, a pomažeme ji medem smíchaným s vodou. Necháme péct odkryté 15-20 minut na 200°C. Potom kachnu otočíme, opět potřeme medem a pečeme dalších 15-20 minut z druhé strany. Takhle bude kachna měkoučká, maso křehké a šťavnaté a samozřejmě křupavá kůrčička!

Hotovo


Se zelím jsem si ušetřila práci a koupila ve sklenic - navíc nám tohle červené z Lidlu děsně chutná. nechávám ho povařit asi půl hodinky s 2 bobkovými listy a pak ho okyselím octem a dosladím cukrem, až je tak akorát sladko kyselé, jak máme rádi - to je asi rodina od rodiny různé. 

Pokud bude hostina extra, můžete udělat i knedlíky, až už klasický houskový, nebo třeba jen hrníčkový. Lokše u nás totiž mizí celkem rychle ještě před obědem.

Přeji dobrou chuť a hezký svátek sv. Martina. (Který dle předpovědi letos na bílém koni zase nepřijede).







Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig