pondělí 7. prosince 2015

Thajská polévka s kokosovým mlékem a krevetami




Vánoce se nám pomalu blíží a už se začínám těšit na ty tradiční dobrůtky, které si každý rok v této době užíváme. Než na ně ale přijde správný čas, musím si chutě ukojit něčím jiným. A s tím jak venku klesá teplota, stoupá moje chuť na tuhle polévku. Rádi si ji objednáváme v nedaleké asijské restauraci, je skvělá, jen z ní pokaždé lovím něco, co by mi kazilo chuť - plátky žampionů, slupky z krevet, někdy málo pálí, jindy je moc kyselá. Tak sem se rozhodla udělat si domácí. Protože nikdo vám neuvaří lépe podle vaší chuti, než vy sami!


Takže jsem ráda, že jí mám plný hrnec, protože na tu sváteční rybí si budu muset ještě více jak 14 dní počkat.



Ingredience:

400 ml kokosového mléka
100 g kukuřice ( mražené, nebo z konzervy) 
2 lžičky kari pasty ( běžně k dostání ve větších obchodech)
2 lžičky rybí omáčky
1 balíček tenkých rýžových nudlí
1 hrst vyloupaných krevet
svazek jarní cibulky
jedna čerstvá chili paprička


Recept:

Do hrnce si vlijte kokosové mléko, rybí omáčku a postupně přidávejte kari pastu. Raději ochutnávejte, každá pasta je jinak silná a každý má jinou chuť- 2 lžičky jsou jen doporučení.

Mléko za stálého míchání přiveďte k varu a přisypejte kukuřici. Nechte chviličku povařit a mezitím si v misce zalijte nudle vroucí vodou, přiklopte a nechte asi 5 minut, nudle krásně změknou.

Nakonec do polévky vhoďte hrst krevetek, povařte asi 3 minuty a je hotovo.

Do misek rozdělte nudle, zalijte polévkou a na vrch posypejte jarní cibulkou nakrájenou na tenká kolečka. Cibulkou nešetřete, dodá polévce příjemnou chuť. Kdo má opravdu rád pálivé, přidá si pár koleček chili papričky.

Pokud nebudete mít zrovna doma krevety, nebo nejste jejich fanoušci, polévka je stejně výborná s tenkými plátky kuřecího masa.








Share:

4 komentáře

  1. Hanko, tenhle druh polévky uplne miluji! Dělám trochu jiný recept, kde není kari pasta. Kterou pastu používáš - žlutá, zelená, červená? Diky, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo tentokrát jsem použila červenou, ale běžně dávám i žlutou, podle toho, co je doma :)

      Vymazat
  2. Dělala jsem a je výborná, jen místo krevet jsem dala kuřecí
    http://odkazdehokousek.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že chutnal! Taky ji dělám často jen s kuřecím, s krevetami ji mám za odměnu :)

      Vymazat

Blog Design Created by pipdig