úterý 20. června 2023

Jahodovo - rebarborový koláč




Rebarbora byla pro mě velká neznámá. I když sem vyrůstala v domečku s velkou zahradou, na které se pěstovalo skoro všechno, rebarbora chyběla, a tak se z ní u nás nikdy nepeklo. Když ale nastala rebarborová sezóna a mohli jste na ni narazit opravdu na každém rohu, rozhodla jsem se dát jí šanci.



Přítel se na zelené šlahouny díval opravdu velmi, velmi nevraživě a obával se toho, že ho budu nutit to jíst. Po upečení se však výraz ve tváři změnil a slova můžu si vzít ještě kousek se opakovali několikrát za večer.

A musím říct, že i já jsem byla mile překvapena a rozhodně se budeme potkávat s rebarborou v kuchyni častěji. Udělala jsem si malou zásobičku do mrazáku, takže léto bude z trouby vonět klidně i v lednu.

S jahodami je to kombinace báječná, jahůdky jsou sladké a voňavé a rebarbora dodá kyselkavý, svěží podtón.



Ingredience:

750 g hladké mouky
500 g rebarbory
500 jahod
230 g másla
110 g cukru krupice
80 ml vody
2 lžíce bramborového škrobu
2 lžíce pomerančové šťávy
špetka soli
1 lžíce pomerančové kůry
vejce na potření těsta se lžící mléka



Postup:

Na těsto si v míse smíchejte mouku, špetku soli, máslo a 1 lžíci cukru. Když se Vám podaří spojit vše do sebe přidejte 80 ml studené vody a vypracujte těsto. To si rozdělte na 2 části a uložte odpočinout do lednice alespoň na hodinku.

Mezitím si nakrájejte rebarboru a jahody na menší kousky, smíchejte dohromady a přidejte škrob, zbývající cukr a z pomeranče kůru i šťávu. Vymažte si koláčovou formu máslem,vysypejte krupicí a dejte si rozehřát troubu na 180°C .

Obě části těsta si rozválejte na pomoučněném stole. První kus těsta dejte do připravené formy a hezky upěchujte do okrajů. Těsto ve formě naplňte směsí jahod a rebarbory.

Z druhého plátu těsta si vykrojte libovolné tvary, kterými budeme koláč zdobit. Srdíčka, kytičky,medvídci - já použila dvě velikosti hvězdiček.
Vykrájené těsto naklaďte na vršek koláče a potřete vejcem rozšlehaným s mlékem.

Pečte při 180°C asi 45 minut.














Share:

4 komentáře

  1. musím se přiznat, že se na rebarboru dívám neduvěřivě, ale takový koláč by mě možná dokázal přesvědčit abych dala rebarboře šanci:))
    DanyLoveLife

    OdpovědětVymazat
  2. Noo Dany, taky je pro mě rebarbora nová kamarádka,ale s těmi jahodami byla super.

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig