sobota 29. srpna 2015

Kurz fotografování jídla s Gurmetem







Neděle je super den, ale ta minulá neděle byla bezkonkurenční. Díky kurzu fotografování jídla jsem se ocitla v té nejlepší společnosti! Kurz pořádal časopis Gurmet, což je moje studna inspirací a o to víc jsem se na něj těšila, že aspoň maličko nakouknu pod pokličku redakčního focení.
Vzhledem k tomu, ze můj blog je nejen o vaření a receptech, ale i o fotografiích, protože co si budeme povídat, jíme z velké části i očima, a já jsem ve focení samouk a laik, je zde každá rada nad zlato.



A tak se nás 10 statečných sešlo v neděli ráno v nádherných prostorech Bistra proti proudu, kde nás uvítala majitelka Karolína Konečná skvělou snídaní  - tímto dnes se ze mě stal závislák na chia pudinku! Karolínu můžete znát také jakou autorku knihy Kuchařka z ostrova Sardinie.   Během snídaně doplněné o opravdu vynikající kávu nám Darina Křivánková - šéfredaktorka Gurmetu společně se skvělou fotografkou Šárkou Babickou představili program, rozdělily nás do skupinek a šlo se na to!!!

V první části nám Šárka ukázala jak se dá takový salát vyfotit jako samostatný aktér, nebo součást celé scenérie, konkrétně letní párty a taky nás pomalu připravila na nás první úkol a to vyfotit si zeleninu či ovoce dle vlastního výběru a pak vytvořit, naaranžovat a vyfotiti salát.
Mojí parťačkou byla foodblogerka Martina - Sugartown. Během prvního focení, kde se naší modelkou stala dýně, jsme se hezky sehrály a zjistily že ač každá fotíme trošku jinak, tak ve tvorbě scény se naprosto shodneme. Občas bych Martinu potřebovala doma, protože člověk prostě občas sám nevidí, že je něco úplně špatně, nebo nemá ten správný nápad. Salát už nám šel jedna báseň a myslím, že se nám mooc povedl :)







Další část byla kreativní, ale hlavně pekelně dobrá! Karolína nám k obědu připravila skvělé chilli con carne, doplněné o guacamole s nachos a salátek. A aby jsme u toho nezaháleli, naším úkolem bylo jídlo si nandat, naaranžovat a vyfotit mobilem.




Co jiného po obědě, než nějaký dezert a tak jsme se vrhli na focení sladkého. Šárka opět ukázala, jak dokáže kouzlit s obyčejným croissantem. Při stejném světle vytvořila světlou a hřejivou scénu a pak pouhou změnou dekorací a podkladu tmavou a dramatickou. Nerozhodla jsem se která byla hezčí!
My se vrhli na čokoládový koláč, na kterém jsme se docela vyřádily :)






Poslední úkol bylo vytvořit fotku, na které jsme měli do fotografie zahrnout i ruce. To jsme se s Martinou změnily v modelky tentokrát my, i když jsme se obě zasmály nad tím, že není třeba se usmívat do objektivu, protože v záběru jsou opravdu jen ty ruce. Tento styl byl pro mě úplnou novinkou a mile mě překvapil výsledek.





A tak jsme skončily celé pocukrované a najednou zjistitly, že 7 hodin uteklo jako voda a nastal čas se rozloučit. Na památku jsme ještě dostali diplom za úspěšné absolvování kurzu a jedna z nás vyhrála nový fotoaparát od Nikonu - ještě jednou gratuluji Martině :)

Moc děkuji všem, kteří se podíleli na tomto kurzu a doporučuji všem nadšencům focení jídla, pokud se objeví nějaký další termín tohoto kurzu - neváhejte, stojí to za to!

















Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig