neděle 5. července 2015

Zázvorový sirup



Konečně si užíváme léta takového jako má být, je teplo, sluníčko hřeje, ideální čas opalovat se na dece u vody, nebo na terásce. A není noc co tolik osvěží jako jsou domácí ledové čaje a limonády. Samozřejmě těm, co rádi pivo to nevymluvím, ale to na tom sluníčku taky nejde pít pořád :)


Já jsem si připravila sirup ze zázvoru, který je skvělý na zahnání všech bacilů a v zimě si ho můžete dát do čaje, ale o čaji se teď bavit rozhodně nechci. O ničem teplém!

Skleničku naplním ledem, plátky pomeranče, lístky máty a meduňky, přidám trochu zázvorového sirupu, citronové šťávy a doliji studenou vodou. Já nejraději perlivou! A osvěžení je na světě.


Ingredience:
na 250 ml

200 g čerstvého zázvoru
300 g třtinového cukru
1,5 l vody

Recept:

Zázvor si omyjte a nastrouhejte ho na hrubém struhadle i se slupkou. Pokud nechcete mít tolik výraznou zázvorovou štiplavost, nakrájejte ho jen na tenké plátky.
Do kastrůlku si nasypejte cukr, zázvor a zalejte vodou. Přiveďte k varu a při mírné teplotě, tak aby jen lehounce pobublávalo svařte tekutinu na hustší sirup. Více jak polovina vody by se měla vyvařit.

Sirup nechte vychladnout, zceďte ho přes jemné sítko, nebo přes plátýnko a vlijte do uzavíratelné sklenice.

Uchovávejte v lednici

Jak jsem již říkala, sirup je skvělý na domácí limonádu v létě, když nás trápí chřipky tak do teplého čaje. Já si ho přidávám pro změnu chutí i do ranního smoothie místo medu.









Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig